Μονεμβασιά

Ειδήσεις , Νεα απο το Δήμο Μονεμβασίας

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Εφημερίδα Μονεμβάσια , Ιούνιος 2026

 Ενημέρωση από τον Δήμο Μονεμβασίας ( Σταύρος Χριστάκος , Αντιδήμαρχος ) 


Αγαπητές φίλες και φίλοι της ιστορικής Μονεμβασίας , βρισκόμαστε στην αρχή της θερινής περιόδου και ολες οι δράσεις του Δήμου Μονεμβασίας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη .


ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ «ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΧΡΥΣΑΦΙΤΙΣΣΑ «


Με βυζαντινή μεγαλοπρέπεια και παρά πολύ μεγάλη συμμετοχή πιστών , η Μονεμβασία εόρτασε την πολιούχο της , Παναγία η Χρυσαφίτισσα . 


Στην θρησκευτική τελετή προσκεκλημένοι του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Μονεμβασίας και Σπαρτης κ.κ. Ευστάθιου ήταν ο Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας  κ.κ. Επιφάνειας   και ο Επίσκοπος Λακεδαίμονος κ.κ. Θεόφιλος 


Ο Παναγιώτατος ανακοίνωσε την τοποθέτηση του Αρχιμανδρίτη Λεοντίου ως Αρχιερατικού Επιτρόπου στην ευρύτερη περιοχή της Μονεμβασίας . 

Την εορτή τίμησαν με την παρουσία τους 


Ο Δήμαρχος Μονεμβασίας ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΡΙΧΕΙΛΗΣ 


Ο βουλευτής  Λακωνίας Υφυπουργός Εθνικής Αμυνας  ,ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΑΒΑΚΗΣ  


Ο βουλευτής Λακωνίας ΝΕΟΚΛΗΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ 


Ο Αντιπεριφερειάρχης Αρκαδίας και Αναπληρωτής του Περιφερειάρχη , ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ  


Ο Αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΕΡΟΥΤΗΣ


Οι Δήμαρχοι , Τρίπολης , ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΙΟΥΜΗΣ και Ευρώτα , ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΔΟΣ   


ο Αστυνομικός Επιθεωρητής Πελοποννήσου Ηλίας Αξιοτόπουλος , ο Παναγιώτης Γιαννου , υποδιευθυντής της Αστυνομικής Διεύθυνσης Λακωνίας , ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Μολάων , Ευάγγελο Δρίβα και ο Διοικητής του Αστυνομικού Σταθμού Μονεμβασίας , Νεκτάριος Γάγκας 


Η Διοικητής του Λιμεναρχείου Νεάπολης , Βασιλική Χριστοφοράκη και ο Διοικητής του Λιμενικού Σταθμού Μονεμβασίας , Κυριάκος Βλαχόπουλος . 


Ο Διοικητής του ΚΕΕΜ , Ταξίαρχος Γεώργιος Ζορμπάς 


Ο Νίκος Πουλάκης από το κλιμάκιο Πυροσβεστικής  Νεάπολης 


Η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου , Κατερίνα Τσαφατίνου 


Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Μονεμβασίας , Παναγιώτης Γράφος 


Οι Αντιδήμαρχοι Δ.Ε. ΜΟΛΑΩΝ , Κώστας Μαυρομιχάλης , ΥΔΡΕΥΣΗΣ   Πιερρής Παπαδάκης και ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ , Ανάργυρος Ευαγγελάκος . 


Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος , Νικος Βλάχος 


Η περιφερειακή Σύμβουλος , Μαργαρίτα Σπυριδάκου


Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι , Βασίλης Κουλουβάκος , Βασιλική Σκάγκου , Παναγιώτα Αλειφέρη , Θεοδούλη Σπυριδάκου και ο Κοινοτικός Σύμβουλος Χάρης Σοφός 


Οι Πρόεδρος της Κοινότητας ΛΙΡΩΝ , Γιώργος Παπαδάκης  .  

 

Θερμά συγχαρητήρια και ευχαριστίες , στον εφημέριο Μονεμβασίας , Πατέρα Γεώργιο Κάμπρα , το εκκλησιαστικό συμβούλιο , την συνεργάτη του Ελένη Σαπουνά , για την οργάνωση της λαμπρής τελετής , αντάξια του μεγαλείου της ιστορικής Μονεμβασίας , 


την μαέστρο Φανή Φερδιανάκη  και τα παιδιά της φιλαρμονικής , 


τα στελέχη του Αστυνομικού και του Λιμενικού σταθμού , 


τον Πολιτιστικό Σύλλογο ΡΙΖΕΣ για την  συμμετοχή τους , 


Τους μαθητές των σχολείων για την συμμετοχή τους στην στην περιφορά της εικόνας κα


την υπάλληλο του Δήμου Νίκη Πετράκου , για τον εντυπωσιακό στολισμό του Κάστρου που απέσπασε τα συγχαρητήρια του Παναγιώτατου Μητροπολίτη μας . 


και το προσωπικό καθαριότητας του Δήμου για την μεγάλη προσπάθεια αυτές τις ημέρες που η Μονεμβασία κυριολεκτικά βούλιαξε από το πλήθος επισκεπτών . 


Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΡΥΣΑΦΙΤΙΣΣΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΓΜΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !!!!


**************************************************************************************

ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΕΓΙΝΑΝ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΤΙΟΥ ΤΩΝ ΔΕΣΠΟΤΩΝ ΣΤΟΝ ΜΥΣΤΡΑ – ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΟΥ ΣΤΗ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ


 


Ο Δήμαρχος παραβρέθηκε χθες στην τελετή απόδοσης των έργων προστασίας και ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου του Παλατιού των Δεσποτών, τα εγκαίνια τελέσθηκαν από τον Πρωθυπουργό παρουσία και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού.


Στην ομιλία του, ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα του αναβατορίου στη Μονεμβασιά, υπογραμμίζοντας ότι «επιμένουμε σε μια πολιτική καθολικής προσβασιμότητας για όλους τους αρχαιολογικούς μας χώρους, γιατί ο πολιτιστικός πλούτος πρέπει να ανήκει σε όλους, όπως συμβαίνει και θα συμβεί στην Μονεμβασιά, παρά τις περιορισμένες και παντελώς αδικαιολόγητες αντιδράσεις, καθώς όλοι και όλες πρέπει να μπορούν να επισκέπτονται ισότιμα όλους τους αρχαιολογικούς χώρους».


Στο περιθώριο της εκδήλωσης, πραγματοποιήθηκε συνομιλία του Δημάρχου με τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό Πολιτισμού σχετικά με το έργο του αναβατορίου της Μονεμβασίας. Κατά τη συζήτηση, η Υπουργός αναφέρθηκε στα εμπόδια που υπάρχουν για την υλοποίηση του έργου, με τον Πρωθυπουργό να δίνει σαφές μήνυμα, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:


«Το έργο θα γίνει. Την προσβασιμότητα τη θεωρώ αδιαπραγμάτευτη».


Ο Δήμαρχος εκφράζει την ικανοποίησή του για τη δημόσια αναφορά του Πρωθυπουργού στο θέμα, τονίζοντας ότι το αναβατόριο της Μονεμβασίας αποτελεί έργο ουσιαστικής σημασίας τόσο για την ασφαλή πρόσβαση των επισκεπτών, όσο και για την περαιτέρω ανάπτυξη και ανάδειξη του μοναδικού πολιτιστικού αποθέματος της περιοχής.


Η Καστροπολιτεία της Μονεμβασίας, με τη μοναδική ιστορική και πολιτιστική της αξία, αποτελεί ένα μνημείο παγκόσμιας σημασίας και είναι χρέος όλων μας να διασφαλίσουμε ότι η Άνω Πόλη θα είναι προσβάσιμη σε κάθε επισκέπτη, ώστε όλοι να μπορούν να επισκεφθούν και να γνωρίσουν από κοντά αυτόν τον τόπο ιστορίας και πολιτισμού.


**************************************************************************************


Η εφημερίδα LE MONDE στην Μονεμβασία . 


Με την δημοσιογράφο MARINA RAFENBERRG της γαλλικής εφημερίδας LE MONDE   στο δημοτικό μουσείο ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ σε μια συζήτηση για όλα τα τρέχοντα θέματα της Μονεμβασίας , 


το μουσείο ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ , με τους 40.000 επισκέπτες σε δέκα μήνες λειτουργία του , τον φωτισμό του βράχου , στον οποίο ολοκληρώνονται οι τελικές ρυθμίσεις και το  θέμα της  κατασκευή Αναβατορίου - Τελεφερίκ  το οποίο είναι σε πλήρη εξέλιξη . 


Αφού ευχαριστήσουμε την έγκριτη δημοσιογράφο για την επίσκεψη και το ενδιαφέρον για τα θέματα της Μονεμβασίας , να δούμε σε γενικές γραμμές ορισμένα στοιχεία για το εργο του Τελεφερίκ . 


Οι κορυφαίοι έλληνες αρχαιολόγοι που απαρτίζουν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έχουν αποφανθεί τρεις φορές ομόφωνα ότι το έργο δεν προσβάλει τον αρχαιολογικό χώρο του κάστρου και συνάδει απόλυτα με αυτόν . Αν δεν έχουν άποψη οι ειδικοί και καθ υλην αρμόδιοι γι αυτό το θέμα αναρωτιέμαι ποιος μπορεί να έχει . 


Το Συμβούλιο Επικρατείας , το κορυφαίο όργανο στην ελληνική δικαιοσύνη , μετά από μια μακρά διαδικασία , αποφάσισε για την νομιμότητα του έργου και την αρτιότητα όλων των μελετών που το συνοδεύουν . Μάλιστα στην απόφαση του επισήμανε ότι τα όργανα της πολιτείας , Υπουργείο , Δήμος , Περιφέρεια , επιβάλλεται να προχωρούν στην κατασκευή τέτοιων έργων για να εξασφαλίζουν την πρόσβαση στους αρχαιολογικούς χώρους στα άτομα με ειδικές ανάγκες και γενικά στα εμποδιζόμενα άτομα . 


Είναι σαφές από το διαχειριστικό σχέδιο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ότι η Άνω Πόλη έχει χαρακτηριστεί ως τόπος πολιτισμού και εκπαίδευσης χωρίς εμπορικές χρήσεις . Όσα έχουν γραφεί για χρήση του Τελεφερίκ για τουριστικούς λόγους και επιχειρήσεις στην Άνω Πόλη  είναι εντελώς αβάσιμα . 


Η οικοδομική άδεια , ένα νέο επιχείρημα ότι το έργο στερείται οικοδομικής αδειας ενώ είναι σαφές ότι τα έργα του υπουργείου πολιτισμού σε αρχαιολογικούς χώρους δεν χρειάζονται με την κλασική έννοια του όρου οικοδομική άδεια αφού οι υπηρεσίες του υπουργείου πολιτισμού ελέγχουν την αρτιότητα των μελετών . Στην περίπτωση μας έχουν ελεγχθεί και από το Συμβούλιο Επικρατείας . 


Όσα έχουν γραφεί ότι προκαλείται πρόβλημα στην υποψηφιότητα της Μονεμβασίας στην UNESCO δεν είναι σωστά διότι η εξασφάλιση της προσβασιμότητας στα εμποδιζόμενα άτομα αποτελεί πλεονέκτημα για την ένταξη της Μονεμβασίας . 


Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στατικότητας του βράχου , αυτό έχουν δείξει όλες οι εγκεκριμένες μελέτες , όπως και η έκθεση του καθηγητή Ευθύμιου Λέκκα . 


Για ένα τοίχο πολύ μικρών διαστάσεων που βρέθηκε μέσα στο πεδίο κατασκευής του κτιρίου αφετηρίας ως οικοδομικό κατάλοιπο ήταν πολύ μικρής αρχαιολογικής αξίας και ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία το θέμα εισήχθη στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο το οποίο αποφάσισε την αποδόμηση του .


Δεν θα επεκταθούμε σε όσα έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς για κτίρια τεσσάρων ορόφων , φαραωνικά έργα ,  για καμπίνες 160 θέσεων , τίποτα βέβαια από όλα αυτά δεν ισχύει . 


Μετά τα απίθανα  που έχουν γραφεί για το εργο , ότι έχει πολλούς πυλώνες , ότι έχει τετραώροφα  κτίρια , ότι  θα κάνει θόρυβο , ότι θα πέσει ο βραχος , χωρις καμμία επιστημονική τελκμηριωση και αφού οι απορριπτικές προσφυγές  καθυστέρησαν το εργο ώστε να βγει έξω από τα χρονοδιαγράμματα του ταμείου ανάκαμψης και να πληρωθεί με εθνικούς πόρους , αφού δυσφήμησαν την περιοχή για ένα εργο πρωτίστως ανθρωπιστικό και αφού  όλα απορρίφθηκαν πανηγυρικά έμεινε η μόνη καραμέλα για την οικοδομική άδεια , ενώ όλες οι μελέτες έχουν ελεγχθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου και από το Συμβούλιο Επικρατείας κρίθηκαν  πλήρεις και η διαδικασία νόμιμη , έγιναν  όλοι ειδικότεροι των υπηρεσιακών παραγόντων και των δικαστών και βγήκε η απόφαση ότι το εργο εκτελείται χωρίς άδεια . Μάλιστα σε ένα τηλεοπτικό βίντεο μια κυρία καταφέρθηκε και εναντίον του φωτισμού του βράχου που αποτελεί στόχο της περιοχής εδώ και πολλές δεκαετίες . Οι πολίτες κρίνουν , τα έργα θα προχωρήσουν με  σεβασμό στην νομιμότητα και στην φυσιογνωμία του Κάστρου , η οποία κρίνεται από τα ανώτατα θεσμικά όργανα .


**************************************************************************************


Δεκαοχτώ εξειδικευμένοι tour operators από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική στην Μονεμβασία . 


Στο δημοτικό μουσείο Γιάννη Ριτσου υποδεχτήκαμε στην Μονεμβασια , ομάδα επαγγελματιών τουρισμού από την Ευρώπη , τις ΗΠΑ και την βόρεια Αμερική  , η οποία φιλοξενείται αυτήν  την περίοδο , προσκεκλημένοι της περιφέρειας Πελοποννήσου .


Η επίσκεψη στο δήμο μας εχει οργανωθεί από την πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και πρόεδρο της Επιτροπής Τουρισμού , ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΑΦΑΤΙΝΟΥ και τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού , ΘΑΝΟ  ΜΙΧΕΛΟΓΓΟΝΑ .


  Στην υποδοχή ήταν παρόντες  και τα μέλη της επιτροπής τουρισμού , ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΟΥ και ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΙΑΝΝΙΣΗΣ .


Στην διάρκεια της υποδοχής  έγινε σύντομα,η αναφορά στα μεγάλα θέματα της Μονεμβασίας , το Δημοτικό Μουσείο Γιάννη Ριτσου , το τελεφερίκ που θα δώσει τη δυνατότητα στα εμποδιζόμενα άτομα να φτάσουν στην Άνω Πόλη και στην φωτισμό του βράχου της Μονεμβασίας που ολοκληρώνεται ενώ έγινε ξενάγηση στα μνημεία της κάτω και της Άνω Πόλης της Μονεμβασίας .


Δόθηκαν από την επιτροπή τουρισμού , αναμνηστικα δώρα , έντυπα και παραδοσιακά προϊόντα της περιοχής μας .


**************************************************************************************


         Απάντηση της Υπουργού Πολιτισμού ΛΙΝΑΣ ΜΕΝΔΩΝΗ σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ , Χαράλαμπου Μαμουλάκη για το αναβατόριο στην Μονεμβασία .


Τη σημασία και την αναγκαιότητα του έργου του αναβατόριου για την ασφαλή και ισότιμη πρόσβαση στην 'Ανω Πόλη της Μονεμβασιά, με απόλυτο σεβασμό στο μνημειακό και φυσικό περιβάλλον της καστροπολιτείας υπογράμμισε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Νάντια Γρηγοράκου με θέμα «Νέα δεδομένα από τις εργασίες για την εγκατάσταση τελεφερίκ στη Μονεμβασιά και προβληματισμός της τοπικής κοινωνίας» και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρη Μαμουλάκη με θέμα «Η Μονεμβασιά σε κίνδυνο: Η Πολιτεία κωφεύει στην απειλή μη αναστρέψιμης βλάβης του μνημείου».


Αναφερόμενη στην νομιμότητα και την επιστημονική  τεκμηρίωση του έργου, η υπουργός Πολιτισμού σημείωσε ότι «το υποέργο της προμήθειας και εγκατάστασης του αναβατορίου έχει αδειοδοτηθεί δύο φορές από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, έχοντας προηγηθεί λεπτομερής επιστημονική και τεχνική εκτίμηση των επιπτώσεων του έργου στην καστροπολιτεία», ενώ υπογράμμισε ότι όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται υπό τη συνεχή εποπτεία των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λακωνίας


Η κ. Μενδώνη στάθηκε ιδιαίτερα στις εξειδικευμένες μελέτες που έχουν εκπονηθεί για την προστασία του μνημείου και τη σταθερότητα των πρανών, αναφέροντας ότι «οι μελέτες αυτές καταγράφουν και αξιολογούν τη γεωλογική σύσταση και την ευστάθεια του πρανούς στην περιοχή του έργου και προτείνουν συγκεκριμένα μέτρα προστασίας, τόσο κατά τη φάση της κατασκευής όσο και κατά τη φάση λειτουργίας». 


Όπως ανέφερε, ήδη εφαρμόζονται μέτρα όπως «περίδεση, φράχτες ανάσχεσης βραχοπτώσεων, αγκυρωμένο μεταλλικό πλέγμα στο φρύδι του πρανούς και εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης της συμπεριφοράς των πρανών».


Απαντώντας στις αιτιάσεις περί προχειρότητας, η Λίνα Μενδώνη επεσήμανε ότι «όταν υπάρχουν σαφή χρονοδιαγράμματα, τα έργα πρέπει να προχωρούν. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εκτελούνται πρόχειρα», ενώ κάλεσε την αντιπολίτευση «να μην υποτιμά τα στελέχη του υπουργείου Πολιτισμού, τα οποία βρίσκονται καθημερινά εκεί και γνωρίζουν ακριβώς τι συμβαίνει».


Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στις δικαστικές προσφυγές που καθυστέρησαν την πρόοδο του έργου, σημειώνοντας ότι «το Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά από αναστολή εργασιών — άρα δεν έγινε τίποτε βεβιασμένα — αποφάσισε ότι όλα γίνονται νόμιμα», ενώ υπογράμμισε πως «εάν κάποιο τμήμα του έργου δεν ολοκληρωθεί εγκαίρως, θα συνεχιστεί απρόσκοπτα με πόρους του ίδιου του υπουργείου».


**************************************************************************************


Ο Δήμος Μονεμβασίας αναδεικνύεται ο μεγάλος «κερδισμένος» για τη Λακωνία, καθώς εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη συνολική χρηματοδότηση από το πρόγραμμα αγροτικής οδοποιίας.


Συγκεκριμένα, εντάσσει τέσσερα έργα συνολικού ύψους περίπου 1,65 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν παρεμβάσεις σε κοινότητες της ευρύτερης περιοχής και στοχεύουν στη βελτίωση της πρόσβασης σε αγροτικές και ελαιοπαραγωγικές ζώνες.


Τα έργα που εγκρίνονται είναι:


   Βελτίωση αγροτικής οδοποιίας κοινοτήτων: Δαιμόνια “AS4”, Κυπαρίσσι “ZA1”, Νεάπολη “VN2” και Αγγελώνα “MN2”», ύψους 452.778,11 ευρώ. 


   Βελτίωση αγροτικής οδοποιίας κοινοτήτων: Βελανίδια “VN5”, Πακιά “ML1”, Μεταμόρφωση “ML3” και Αγ. Δημήτριος “MN1”», ύψους 458.134,68 ευρώ. 


   Βελτίωση αγροτικής οδοποιίας κοινοτήτων: Παπαδιάνικα “AS3”, Νομιά “MN4”, Συκέα “ML4” και Ελίκα “VN4”», ύψους 367.661,58 ευρώ. 


   Βελτίωση αγροτικής οδοποιίας κοινοτήτων: Βελιών - Αγίου Δημητρίου “MN5”, Μεσοχωρίου - Νεάπολης “VN8” και Παντάνασσας “VN9”», ύψους 369.800 ευρώ.


**************************************************************************************


Σήμερα είχαμε την χαρά και την τιμή να επικοινωνήσουμε με το Νικόλα Κροτσέτι , στενό φίλο και κουμπάρο του Γιάννη Ρίτσου . 

Η επικοινωνία έγινε στα πλαίσια της επίσκεψης του Λυκείου Μονεμβασίας  στο Μιλάνο , αφού έχει γίνει η αδελφοποίηση του Λυκείου Μονεμβασίας ,  με το Λύκειο  TITO LIVIO  του Μιλάνου , στο  οποίο υπηρετεί , ο γνωστός , πολύ καλός φίλος της  Μονεμβασίας ,  Massimo Cazzulo


Ο Νικόλα  Κροτσέτι εξέδιδε ποιήματα και γενικά μεγάλο μέρος του έργου του Γιάννη Ρίτσου στα Ιταλικά  , όταν ήταν στην εξορία πολύ νωρίτερα από την  κυκλοφορία τους στα Ελληνικά . Γενικά έχει χαρακτηριστεί ως πρεσβευτής της Ελληνικής λογοτεχνίας στην Ιταλία . 


Είχαμε επικοινωνήσει σε όλες τις φάσεις δημιουργίας του μουσείου , τον είχαμε προσκαλέσει στα εγκαίνια του μουσείου και από την πρώτη στιγμή μας εντυπωσίασε με την απλότητα του και την άριστη γνώση της ελληνικής γλώσσας . 


Η χθεσινή συνομιλία έγινε παρουσία της διευθύντριας του Λυκείου Μονεμβασίας , Μαρίας Κουντούρη , που συνοδεύει τα παιδιά του Λυκείου στο Μιλανο και του Massimo Cazzulo  . 


Στην συνομιλία μας , τον ενημερώσαμε για το ιστορικό ίδρυσης του μουσείου Γιάννη Ρίτσου , την δραστηριότητα του και την πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα που έχει , αφού στους δέκα μήνες λειτουργία του με περίπου 25.000 επισκέπτες , καθώς και για το νέο κτίριο που θα ανεγερθεί στο οικόπεδο πίσω από το μουσείο , στα πλαίσια της αναστήλωσης παλαιών κτιρίων με τρεις στάθμες ,το οποίο θα έχει χρήση συμπληρώματός του μουσείου καθώς και την δημιουργία κέντρου μελετών του έργου του Γιάννη Ρίτσου . 


   Τέλος στο επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη με τον Νικολά Κροτσέτι ώστε να γνωρίσουμε λεπτομέρειες από την ζωή του Γιάννη Ρίτσου και την μοναδική σχέση του με την Μονεμβασία .  


**************************************************************************************

Επίσκεψη στον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπαρτης κ.κ. Ευστάθιο για θέματα της Μονεμβασίας . 


Σήμερα είχαμε την μεγάλη τιμη να συναντήσουμε τον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Μονεμβασίας και Σπάρτης κ.κ. Ευσταθιο στα γραφεία της Ιερας Μητροπόλεως στην Σπάρτη .


Στην συνάντηση συμμετείχε , ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος παιδείας και Αθλητισμού , Νικος Βλάχος και η υπάλληλος του Δήμου Νίκη Πετράκου αρμόδια για τα πολιτιστικά του Δήμου στην Μονεμβασία . 


Ο Παναγιώτατος μας ενημέρωσε για την πρόθεση του να διοργανώσει θρησκευτικό συνέδριο με θέμα τους Λάκωνες Αγίους ενώ αντικείμενο της συζήτησης αποτέλεσαν οι κοινές δράσεις Δήμου και εκκλησίας  καθώς και οργανωτικά θέματα για την βελτίωση πρόσβασης  των πιστών τις ημέρες αιχμής . 


 Παράλληλα ενημερώσαμε τον Παναγιώτατο για την πορεία των έργων στην Μονεμβασία . 


Μεταφέραμε στον Παναγιώτατο , τον απέραντο σεβασμό και την αγάπη του λαού της Μονεμβασίας για το θεοφιλές εργο του , τον θείο λόγο του και την ευλογημένη παρουσία του , που λαμπρύνει την ιστορική πόλη της Μονεμβασίας για 45 συναπτά έτη . 


**************************************************************************************


Μενδώνη: «Το αναβατόριο στη Μονεμβασιά προχωρά με πλήρη συμμόρφωση προς τη νομοθεσία»


Τη σημασία και την αναγκαιότητα του έργου του αναβατόριου για την ασφαλή και ισότιμη πρόσβαση στην 'Ανω Πόλη της Μονεμβασιά, με απόλυτο σεβασμό στο μνημειακό και φυσικό περιβάλλον της καστροπολιτείας υπογράμμισε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, Νάντια Γρηγοράκου με θέμα «Νέα δεδομένα από τις εργασίες για την εγκατάσταση τελεφερίκ στη Μονεμβασιά και προβληματισμός της τοπικής κοινωνίας» και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρη Μαμουλάκη με θέμα «Η Μονεμβασιά σε κίνδυνο: Η Πολιτεία κωφεύει στην απειλή μη αναστρέψιμης βλάβης του μνημείου».


Η κ. Μενδώνη τόνισε ότι «το συγκεκριμένο έργο του αναβατορίου και των συνοδών εγκαταστάσεών του αποβλέπει στην εξασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης των εμποδιζόμενων ατόμων στην 'Ανω Πόλη της Μονεμβασίας, καθώς και στην ταχύτερη προσέγγισή της στο πλαίσιο αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών», επισημαίνοντας παράλληλα ότι «το αποτύπωμα και η ένταξη του υπό κατασκευή έργου στο φυσικό και μνημειακό περιβάλλον της Μονεμβασιάς είναι απολύτως συμβατά, διασφαλίζοντας παράλληλα τις προϋποθέσεις εκτέλεσής του χωρίς να προκληθεί βλάβη στον αρχαιολογικό χώρο».


Αναφερόμενη στη νομιμότητα και την επιστημονική τεκμηρίωση του έργου, η υπουργός Πολιτισμού σημείωσε ότι «το υποέργο της προμήθειας και εγκατάστασης του αναβατορίου έχει αδειοδοτηθεί δύο φορές από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, έχοντας προηγηθεί λεπτομερής επιστημονική και τεχνική εκτίμηση των επιπτώσεων του έργου στην καστροπολιτεία», ενώ υπογράμμισε ότι όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται υπό τη συνεχή εποπτεία των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λακωνίας.


Η κ. Μενδώνη στάθηκε ιδιαίτερα στις εξειδικευμένες μελέτες που έχουν εκπονηθεί για την προστασία του μνημείου και τη σταθερότητα των πρανών, αναφέροντας ότι «οι μελέτες αυτές καταγράφουν και αξιολογούν τη γεωλογική σύσταση και την ευστάθεια του πρανούς στην περιοχή του έργου και προτείνουν συγκεκριμένα μέτρα προστασίας, τόσο κατά τη φάση της κατασκευής όσο και κατά τη φάση λειτουργίας». Όπως ανέφερε, ήδη εφαρμόζονται μέτρα όπως «περίδεση, φράχτες ανάσχεσης βραχοπτώσεων, αγκυρωμένο μεταλλικό πλέγμα στο φρύδι του πρανούς και εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης της συμπεριφοράς των πρανών».